icon-twitter.pngicon-linkedin.pngicon-facebook.pngicon-google.png

Beeldbegeleiding, video interactie begeleiding.

Heeft u vragen over hoe u uw collega's goed kunt begeleiden? Wilt u handvatten om videobeelden te analyseren? Dan is de training beeldbegeleiding iets voor u.

Beeldbegeleiding is een praktische methode voor begeleiders/coaches, waarmee zij leerkrachten kunnen ondersteunen in hun werk. Beeldbegeleiding richt zich specifiek op de wisselwerking(Interactie) tussen de leerkracht en de leerling. De methode biedt een kader aan om systematisch naar die wederzijdse beïnvloeding te kijken. Videobeelden geven inzicht op interactie tussen de leerkracht en de leerling onderling, op de klassenorganisatie en de didactiek. Daarnaast geeft het inzicht in eigen sterke vaardigheden, maar ook in leerpunten. Vanuit dit inzicht worden bestaande en nieuwe vaardigheden ontwikkeld. Deze werkwijze is concreet, leerkrachtvriendelijk, effectief en geschikt voor alle situaties waarin een leerkracht, een leerling of een groep een steuntje in de rug nodig heeft

Resultaat
Na de training kunt u professioneel kijken naar beelden. U kunt deze beelden analyseren en u kunt door middel van een feedbackgesprek deze beelden teruggeven aan de leerkracht of de leerling.

Doelgroep
Interne begeleider primair onderwijs, zorgcoördinatoren en coaches voortgezet onderwijs, ambulant begeleider en coaches.

Tijd
6 bijeenkomsten van 2,5 uur

 

Oplossingsgericht coachen en werken.

Wilt u coachen mét resultaat? Wilt u de goede vragen leren stellen? Dan sluit de training oplossingsgericht coachen precies aan bij uw wensen.

Bij oplossingsgericht coachen worden problemen als uitdagingen gezien. De docent of de leerling wordt in zijn kracht gezet, zij zijn de expert. De interventies zijn erop gericht de leerkracht en de leerling te helpen hun focus te verleggen naar juist die momenten waarop het anders is, waardoor oplossingen mogelijk zijn. ‘Differences which make a difference’ (de Shazer; 1985). Doe meer van wat werkt en stop met wat niet werkt.

Resultaat
Na de training weet u alles over samenwerkingsrelaties, u weet alles over complimenten geven, over herkaderen, over de oplossingsgerichte stappendans. U kunt de goede interventies plegen, kunt de wondervraag toepassen, werkt met de schaalvraag en u hebt een schat aan oplossingsgerichte vragen.

Doelgroep
Interne begeleiders primair onderwijs, zorgcoördinatoren en coaches voortgezet onderwijs, ambulant begeleiders, leerkrachten en schoolleiders.

Tijd
6 bijeenkomsten van 2,5 uur

 

 

Van docent naar inspirator

Zou jij de mooiste versie van jezelf willen leven? Zou jij willen doen wat je echt leuk vindt? Wil jij vastgeroeste patronen doorbreken? Zou jij meer tijd willen hebben voor je gezin en vrienden? Wil je daadwerkelijk iets veranderen? Deze training gaat over jouw persoonlijke ontwikkeling. Het inspireert je, zet je aan het denken, helpt je oude conditioneringen los te laten. Vooral de ‘waarom-vraag’ staat centraal. Door de ‘waarom-vraag’ krijg je inzichten die je helpen richting te geven aan je leven en je doelen te behalen. Met een goede mindset kun je meer geluk, succes, rust en plezier in je leven ervaren. Door je passie en talent op een goede manier in te zetten kun je de mooiste versie van jezelf leven.

De mooiste versie van jezelf gaat over persoonlijke ontwikkeling. Op een enthousiaste manier laat ik je naar je eigen leven kijken. Je leert jezelf de goede vragen stellen, zodat je jouw doelen kunt bereiken.  Je leert om écht gelukkig te zijn want je hebt daar zelf heel veel invloed op. Je leert hoe je om moet gaan met omstandigheden die op je pad komen. Je leert wat je energie kost en waar je juist energie van krijgt. Je leert de juiste relaties om je heen te creëren. Je gaat kijken naar je eigen overtuigingen en je kijkt of die nog kloppen. Je leert doelen stellen, maar bovenal krijg je handvatten om deze doelen te realiseren.

Geluk
Gelukkig zijn creëer je door de manier waarop je omgaat met de omstandigheden, de richting die je kiest en de acties die je onderneemt. Daar heb je zelf invloed op. Als je zelf gelukkig bent straal je dat uit naar anderen. Zo maak je ook anderen gelukkig. Geluk kun je creëren door de juiste relaties te kiezen, voldoende oplaadpunten te creëren en doelen in je leven te stellen.

Mindset
Om gelukkig te zijn heb je een goede mindset nodig. Jouw mindset zegt iets over je levensinstelling. Jouw mindset wordt vermengd met emoties. Daarom bepaalt je mindset heel sterk hoe we ons voelen en hoe we reageren op bepaalde situaties. Onze minset kun je zien als magneten. Ze trekken dingen aan. Wat we bedenken wordt aangetrokken. Je leert om jouw mindset kritisch te bekijken en zo nodig te deleten en te veranderen in een positieve mindset.

Time-management
Heb je het druk of voel je druk? Je leert prioriteiten te stellen en activiteiten realistisch te plannen. Daarnaast kijken we naar tijdverspilling in je gedachten.

Doelen stellen
Om je leven op jouw manier en op jouw voorwaarden te leven moet je doelen stellen en een plan voor je leven maken. Als je een plan voor je eigen leven maakt, word je niet ingezet voor het plan van een ander. Je leert doelen stellen en nog belangrijker je leert deze doelen te realiseren.

Doelgroep
Voor iedereen die wil investeren in zichzelf en die zijn dromen wil leven.

Tijd
4 bijeenkomsten van 1,5 uur

 


Sociale vaardigheistraining voor kinderen

Is de sfeer in de groep niet goed of wilt u juist preventief kinderen sociale vaardigheden leren? Dan is er de sociale vaardigheidstraining.

Hoe jonger kinderen leren over groepsvorming en sociale contacten, hoe makkelijker kinderen zich kunnen bewegen in de groep waarin ze zitten. Het zijn je klasgenoten waar je mee kunt lachen, kunt spelen, ideeën mee kunt uitwisselen en mee kunt samenwerken. Door sociale vaardigheden van kinderen te vergroten, en soms te verbeteren, leren we kinderen beter omgaan met elkaar, en kunnen we het leven van kinderen ontzettend verrijken.

Voor wie
Voor basisschool groepen 5 t/m 8

Resultaat
Kinderen leren elkaar beter kennen. Ze snappen waarom er kinderen in de groep zitten die heel weinig zeggen en waarom er kinderen in de groep zitten die zichzelf overschreeuwen. Kinderen ontdekken hun eigen positie in de groep. Ze leren hoe ze andere kinderen feedback kunnen geven en hoe ze zelf om kunnen gaan met feedback.
Na de training is de groep weer een echte groep waarin iedereen zichzelf mag zijn en de ander respecteert.

Waar
Op locatie in de klas

Tijd
Drie bijeenkomsten van 1 uur.

 

Neem contact met ons op